Awasi Simptom Penyakit Bawaan Air Ketika Banjir

Teks: Zaila Hafni
Imej: Kementerian Kesihatan Malaysia

Banjir sudah mulai surut di sesetengah kawasan, namun masih ada lagi kawasan yang masih belum reda.

Biarpun banjir makin pulih, tapi harus diingat, impak dan fasa pemulihan pasca banjir amat penting dan besar.

Semoga semua mangsa TABAH.

Dalam pada itu, awasi juga penyakit-penyakit berjangkit dan penyakit bawaan air yang boleh mengancam kesihatan orang dewasa tambah lagi kanak-kanak.

Antara penyakit yang berisiko ketika banjir adalah cirit-birit dan demam kepialu (taun).

Awasi simptom-simptom berikut (jika berterusan) dan berjumpalah pakar kaunseling atau doktor:

- Resah gelisah
- Kurang bermaya
- Marah
- Murung

Simptom-simptom lain yang berkaitan dan perlu diambil perhatian, terus ke hospital jika berlarutan:

- Loya, muntah
- Cirit-birit
- Perut meragam
- Sakit otot
- Demam tinggi
- Masalah pernafasan (sesak nafas, sakit dada)

Ini kerana, air banjir mengandungi pelbagai bahan beracun yang juga berbahaya kepada kesihatan (bangkai binatang hanyut, sisa najis dan sebagainya). Apabila air surut, pertumbuhan kulat pada batang kayu atau papan juga boleh mengganggu sistem pernafasan, apatah lagi bagi pesakit asma. Juga hati-hati dengan besi karat dan paku yang terdedah.

Satu lagi penyakit berjangkit yang berisiko tinggi pada mangsa banjir adalah demam kepialu (taun atau tifoid).

Demam kepialu adalah penyakit yang disebabkan oleh bakteria Salmonella typhi (S.typhi) yang terdapat dalam najis atau air kencing pesakit - yang boleh mencemarkan bekalan air atau makanan.



SEGERA ke hospital jika anda mengalami atau ada orang di sekeliling anda yang menunjukkan simptom-simptom demam kepialu seperti:

- Sakit kepala yang amat sangat
- Perut sakit dan meragam
- Sembelit diikuti cirit-birit
- Demam tinggi yang berterusan selama 3 hingga 4 minggu
- Badan ditumbuhi ruam
- Mengantuk
- Cakap merapu / merepek
- Tidak sedarkan diri
- Pendarahan pada bahagian yang dijangkiti

Awasi juga anak-anak supaya tidak bermain air banjir untuk mengurangkan pendedahan kepada pelbagai masalah kesihatan.

Rujukan: Portal 1 Klik (maklumat daripada Utusan Malaysia)

Untuk maklumat lebih terperinci tentang demam kepialu - lagi simptom dan langkah pencegahan DI SINI.

=========================================================================

Dapatkan bekalan air bersih dengan penapis air yang:

 + Mudah alih
+ Murah (kurang daripada RM500)
+ Tidak perlu pemasangan yang rumit
+ Mudah diselenggara (hanya tukar filter)
+ Tak perlu elektrik

GET CLEAN WATER PITCHER SHAKLEE


Dan mencuci rumah atau kelengkapan rumah dengan cecair pencuci organik yang:

+ Tidak bertoksik
+ Lembut pada tangan
+ Tiada pewangi (sesuai untuk yang alergik)
+ Tidak berklorin
+ Berkuasa menanggalkan kesan degil 
+ Terbiodegradasikan
+ Tidak berfosfat

BASIC H2 ORGANIC SUPER CLEANING CONCENTRATE


Hubungi saya untuk pertanyaan dan pembelian produk di atas.

Zaila Hafni
Pengedar Sah Shaklee Kota Kemuning, Shah Alam
SMS/Whatsapp 019-460 3094






Senarai Tabung Bantuan Banjir Pantai Timur

Teks: Zaila Hafni
Imej: Carian Google

Ada yang antara kita nak menyumbang untuk mangsa banjir tapi tak tahu nak salurkan ke mana?

Di sini saya senaraikan beberapa NGO atau agensi yang terlibat dalam penghantaran dana dan bantuan barangan keperluan serta bekalan air bersih ke kawasan yang dilanda banjir.

1. NSTP & Media Prima


2. MERCY Malaysia


3. Pertubuhan IKRAM Malaysia




4. Muslim Care Malaysia Society



5. Master Coordinator (Shaklee) Farah Wahida 

• Menyewa helikopter untuk pemindahan pesakit di Hospital Kuala Krai
• Membekalkan sumber air bersih
• Menghantar barang keperluan asas
• Bantuan boleh disalurkan ke akaun FAWA Enterprise (Maybank: 5627 3110 8836)
• Follow Facebook Farah Wahida untuk update terkini


Update terkini (26/12/2014 jam 8.00 am)

5 Cara Merawat Kulit Tanpa Krim Mahal

Teks: Zaila Hafni
Imej: Carian Google

Ada sesapa yang ada stok suplemen vitamin E kat rumah? Tak kisahlah ler makan ke tidak, kalau ada tu pun dah cukup bagus menunjukkan yang anda mementingkan kesihatan dan kecantikan serta kebahagiaan rumah tangga. Ewah.

Tapi saya nak share pasal vitamin E dan kecantikan ye hari ni, tuan-tuan dan puan-puan.



Ye, vitamin E. Bukan vitamin C aje untuk cantik. Tapi kalau gabung dua2 memang lagi kebaboom ler kulit cik kak sekalian.

Ok, vitamin E selain dimakan melalui mulut, boleh diguna direct daripada kapsul. Boleh apply kat kulit terus.

Caranya?

1. Ambik 3 kapsul dan asingkan daripada botol suplemen anda. Letak atas paper towel. Guna jarum untuk cucuk lubang kecik pada setiap kapsul dan picit vitamin E tu dalam bekas kecik hingga kosong kapsul tersebut. Lepas tu masukkan 1 sudu kecik minyak zaitun supaya lebih mudah nak disapu pada kulit.

2. Tekapkan campuran tadi dengan lembut di sekitar mata, dahi dan mulut untuk kurangkan kedutan (best ni) dan membaiki kedut-kedut muka. Satu kajian University of Maryland Medical Centre menyatakan vitamin E tulen mampu bantu kurangkan kulit kasar, kedutan dan garis halus.

3. Sapu pada bahagian badan yang lain contohnya parut besar atau yang nampak stretch mark yang ketara. Boleh sapu sehari sekali. Ingat ye, bagi setiap 3 kapsul, tambah 1 sudu teh minyak zaitun. Kalau untuk parut dan stretch marks ni jika tak cukup 3 kapsul, tambahkan lagi.

4. Sapu pada muka untuk kurangkan sun burn. Sebab vitamin E bantu melembapkan semula kulit yang kering akibat terdedah pada matahari dan boleh meredakan sun burn yang teruk. Cuba simpan kapsul dalam peti sejuk sebelum pecahkan untuk bagi kesan sejuk.

5. Bagi kes kulit kering, ekzema atau psoriasis, boleh sapu terus vitamin E tu tak payah mix dengan minyak zaitun pun takpe. Vitamin E tulen bantu lembapkan kulit jadi jimat kena beli krim yang mahal-mahal.

Sumber info: livestrong.com


=========================================================================

Vitamin E adalah promo item untuk bulan Disember 2014. 

PROMO SET #1
Beli 6 botol, percuma 1 botol (yang bernilai RM149)
FREE Membership
Layak CASH back

PROMO SET #2
Beli 2 botol dengan potongan harga 5% (Jimat RM14.90)

Promosi tamat pada 30 Disember 2014 - tinggal 5 hari lagi!

Untuk pembelian, boleh hubungi saya:

Zaila Hafni
PM/Whatsapp 019-460 3094
PM di Facebook: Mudahnya Jadi Sihat



I Know What You Did in My Womb

Teks: Zaila Hafni
Video: Youtube

Few weeks ago, terjumpa video ni. Bila tengok...Subhanallah. Terus whatsapp hasben bagi dia tengok jugak apa anak dia buat dalam tu. Bergenang air mata. Rasa macam tengah communicate dengan anak dalam perut.

(Bukan drama tau).

Video ni bermula dengan bagaimana berjuta-juta sperma berenang menuju ovum (telur). Ok, part ni sampai ke part implantation semua saya dok terbayang Biology notes bab pembiakan. Kiranya dok identify:

Ni la rupanya proses persenyawaan...
Ooo sel-sel ni membahagi cam gini...
Tu blastosista tu...
Hah ni implantation!

Ok. Maafkan graduate Biology dan juga seorang editor Biologi. Haha.

But it's good learning through video :)

Video ni tunjuk detail daripada mula sperma berenang masuk ke salur Fallopio - persenyawaan - bayi membesar dalam perut - melahirkan.

Memang kuasa Allah sangat besar. Insaf juga tengok ni, betapa complicated seorang manusia tu dijadikan di dalam perut manusia lain yang sempit yakni ibunya. Yang mana setiap yang dimakan dikongsi, setiap degup jantung dirasa. Punya dekat mak dengan anak. Sebab tu orang kata perangai dan emosi mak ketika mengandung mempengaruhi anak dalam kandungan, sebab anak sangattt dekat dan sentiasa dengan mak selama 9 bulan.

Part kejadian bayi hingga cukup sifat tu ok lagi, saya masih terbayang nota Biologi saya. Bila masuk part 6 bulan ke atas, dah sempurna sifat, dah mula occupy the space, dah mula ada aktiviti... haa baru saya tau kenapa kadang-kadang saya rasa tersentak-sentak, ngilu kat pusat, perut sekejap terbonjol sekejap berombak-ombak.

Baby dalam perut macam-macam kegiatan dia kalau nak tahu.

Bab tendang-menendang biasa lah. Dia berpusing-pusing. Main tarik-tarik tali pusat. Sekejap kat kanan, sekejap kat kiri...sementara boleh muat. Kadang-kadang tegang sungguh rasa perut - agaknya macam kepingan getah ditarik-tarik slowwwww motion gitu. Ubat terbaik masa ni adalah duduk atau baring dan mengurut perut. Keraih oo rasa perut masa tu.

Bila dah tengok video ni, rasa tak sabar puloak nak jumpa dia. Tapi ada masa taknak dia keluar supaya dia selalu dengan kita (ni drama sikit).

Mak-mak, jagalah kesihatan. Pantang makan sikit tak apa. Kot teringin sangat, makan tapi jangan berlebih. Jangan tinggalkan vitamin. Anak kita bergantung pada kita.

Berapa banyak kita taknak makan, culas ambil vitamin - cuba fikir anak. Mak memang kena kuat.

Dengan muntah, loya, pening, sakit-sakit badan, bengkak sana-sini, tulah part and parcel of being a mom.

Usahakan jadi ibu mengandung yang sihat dan bertenaga (saya juga berusaha mengekalkannya kini). 40% je kot vitamin tu semua bantu, selebihnya mindset kita sendiri sama ada pilih nak jadi sihat atau tidak.

Saya tahu keadaan semua ibu tak sama, tapi saya pasti setiap keadaan itu ada cara mengatasinya. Allah Maha Kaya - Dia tahu apa yang terbaik untuk kita.

Ok jangan sedih-sedih sangat. Enjoy this video. Hayati kebesaran Allah. There are life in our womb!


My favourite video. Selalu ulang tengok ni kalau rasa rindu nak tengok apa anak buat dalam perut.

========================================================================

Apa vitamin yang perlu ambil ketika mengandung, menyusu dan berpantang?

Ibu-ibu boleh ambil ini:

SEMASA MENGANDUNG

Vitalea, B Complex, Vitamin C, ESP / Mealshakes, Ostematrix, Peppermint Ginger, Omega Guard

SEMASA MENYUSU / BERPANTANG

Top up dengan yang di atas - Zinc, Alfalfa, Lecithin


Hubungi Zaila 019-460 3094 (SMS/Whatsapp) 
atau emel hifzaila.hafni@gmail.com 
untuk pertanyaan produk Shaklee dan nasihat cara pengambilan semua vitamin di atas. 

Saya pengedar sah Shaklee 
kawasan Kota Kemuning, Bukit Rimau, Seksyen 19-20 Shah Alam, Selangor.



4 Sebab Kenapa Vitamin E dan C Sangat Perlu Diambil Bersama

Teks & Imej: Zaila Hafni


Kita tahu vitamin E dan C perlu untuk kulit cantik (atau untuk kesihatan kulit). Tapi, kenapa vitamin E dan C?

Antara sebabnya, yang saya baca di Livestrong.com:

1. Kedua-dua vitamin meningkatkan fungsi tisu badan. 

Vitamin C bantu dalam komunikasi di otak manakala vitamin E bantu kawal pengecutan salur darah. Tapi, yang lebih penting, kedua-dua vitamin ini bekerjasama dengan baik kerana mempunyai persamaan dan saling melengkapi peranan masing-masing dalam memastikan tubuh kita kekal sihat.

2. Vitamin E dan C berkolaborasi sebagai antioksidan. 

Apakah fungsi antioksidan? Untuk bantu kurangkan kerosakan pada sel yang disebabkan oleh radikal bebas. Sel yang rosak menghalang sel tersebut berfungsi dengan optimum yang mana lama kelamaan boleh menyebabkan kematian sel. Vitamin E berupaya bertindak sebagai antioksidan dan mengalami regenerasi hanya selepas pulih daripada kerosakan akibat radikal bebas sebelum dapat berfungsi dengan baik semula. Maka vitamin C dalam sel akan mengembalikan fungsi antioksidan itu seterusnya terus menghalang kerosakan pada tisu badan.

3. Kebaikan berganda untuk kulit. 

Kedua-dua vitamin melindungi sel kulit daripada sinar matahari kerana kedua-duanya meneutralkan radikal bebas yang terhasil semasa kulit terdedah kepada sinar matahari. Ada kajian mengatakan kombinasi kedua-dua vitamin menghalang kulit yang terdedah kepada sinar matahari dengan lebih baik berbanding vitamin C atau E sahaja. Rupanya kedua-duanya sama-sama mengekalkan kolagen yang sihat (kolagen adalah penting untuk kekuatan kulit). VitaminC bantu hasilkan kolagen yang diperlukan oleh kulit sihat dan vitamin E diperlukan untuk mengekalkan pindah silang yang sempurna antara serabut kolagen.

** Promo Collagen Powder: Beli 3 kotak percuma 1 kotak sepanjang Disember 2014 sahaja. Keahlian percuma + cash back.


4. Meningkatkan sistem imun.

Bantu menghalang penyakit berjangkit. Peranan vitamin C bukan sahaja pada kulit tetapi juga untuk kekalkan keimunan. Bantu menggalakkan pertumbuhan sel imun; dan vitamin C dan E kedua-duanya mengawal fungsi sel imun tersebut. Vitamin C merangsang pembebasan interferon (bahan kimia dengan ciri antiviral) manakala vitamin E mengekalkan sistem imun yang sihat semakin kita lanjut usia.


Nampak tak keberkesanan pada tubuh kita bila vitamin C dan E diambil bersama? Sebab mereka saling melengkapi peranan masing-masing. Salah satunya tak boleh berfungsi dengan maksimum tanpa kehadiran yang satu lagi. Complement each other gitu.


Dan elok sangatlah bulan Disember ni, vitamin C dan E dipromosi bersama!

Untuk lebih kebaikan, tambah kolagen. Memang kulit cantik menjelang tahun baru jika diamalkan dengan konsisten.

Mulakan kecantikan dari dalam. Lebih kekal, lebih semula jadi.

Untuk pembelian Set Kulit Cantik ini, hubungi Zaila 019-460 3094.

Promosi tamat 31 Disember 2014. Jangan sampai terlepas! 

Collagen Powder takkan ada di pasaran sehingga hujung tahun 2015. Jadi inilah masanya untuk stock up kolagen anda ☺



Katakan BOLEH!

Saya kadang-kadang terfikir, ke mana hilangnya saya yang dulunya penuh yakin terhadap diri sendiri, tak mengalah selagi tak berusaha dan berani mengambil risiko. Hilang sementara, tak apa. Tapi ni macam agak lama hilang terbang entah ke mana.

Maka perlu lah mencari balik diri yang hilang itu. Sebab saya dah tak boleh biar selamanya saya jadi orang yang takut, tak berani, kalau.. kalau... kena hentikan berkata kalau.

Kena yakin, dan dalam masa sama pohon pada Allah supaya diberi kekuatan dan keyakinan untuk melaksanakan apa yang saya rancangkan.

Memang saya agak kurang yakin dan kurang berani ambil langkah besar untuk capai impian besar saya. Tapi sampai bila? Dan saya juga tak mahu selamanya macam ni sahaja. Sebab umur makin meningkat, ahli keluarga makin bertambah begitu juga dengan perbelanjaan. Lagi lama saya tunggu nak mula, lagi lambat saya nak dapat apa yang saya inginkan.

Itu sebabnya, saya mulakan sekarang.

Sebab impian besar juga perlukan rancangan yang besar, pengorbanan yang besar dan ambil masa. Memang senang cakap tapi sebenarnya semua terpulang pada mindset kita. Kita yang akan menjadikan sesuatu itu mudah atau sebaliknya.

Belajar dan bergaullah dengan orang yang sudah BERJAYA melakukannya. Jadi semua itu tidak mustahil, cuma kita sendiri yang tidak yakin dengan kemampuan kita.

Berhenti mengatakan kita TAK BOLEH. Semua orang ada potensi yang boleh dibangunkan. Percaya kepada diri sendiri. Mohon Allah tunjukkan jalan dan bukakan hati serta beri kekuatan.

Insha Allah.

================================

#projek2ribu masih mencari individu yang benar ingin mendapatkan gaji sampingan 4-angka bermula Februari 2015.

Tanya saya untuk tahu cara mendapatkannya.

Zaila Hafni
ID 1105265
SMS/Whatsapp 019 460 3094
Emel hifzaila.hafni@gmail.com
Rich with Shaklee #RwS

Suplemen untuk Ibu Menyusu: Perlu Atau Tidak?

Terpulang pada individu. Keadaan kesihatan dan gaya hidup.

Kalau mampu makan mengikut diet seimbang, dan istiqamah begitu - alhamdulillah. Itu yang sebaik-baiknya. Makan daripada sumber yang kurang tercemar atau lebih baik, organik. Maklumlah sekarang banyak makanan dah makin kurang zatnya, akibat memenuhi permintaan yang terlalu tinggi, jadi pelbagai proses dilakukan untuk memastikan bekalan sentiasa ada, yang mana kadangkala memusnahkan kandungan zat dalam makanan itu sendiri. Tak masuk lagi bab racun perosak atau yang sewaktu dengannya. Sebab itu disarankan makan makanan yang berunsur organik. Lebih sihat, cuma mahal sikit sebab kualiti berbeza, kan.

Satu lagi, kenali gaya hidup kita. Jika rutin harian kita membuatkan kita selalu skip makanan atau mengamalkan cara pemakanan yang tidak teratur masanya, boleh juga mempengaruhi kesihatan. Atau seringkali makan makanan yang kurang menyihatkan. Dalam kuantiti berlebihan pula. Kesannya tak nampak sekarang, tapi masa akan datang. Boleh menyerang dalam diam tanpa kita sedar. Makan tu boleh, tapi tak boleh berlebihan. Kalau dah terlebih tu, kenalah kurangkan atau nyahkan. Tak elok simpan dalam badan lama-lama. Toksik.

Sama juga bagi ibu menyusu. Sebenarnya tak ada pun makanan spesifik yang mampu menghasilkan banyak susu. Bergantung kepada tubuh ibu itu sendiri sama ada serasi atau tidak. Dan yang paling penting dalam menghasilkan susu badan yang banyak adalah kena stress free atau kena HAPPY. Bila happy, susu akan terhasil lebih banyak, insya Allah. Saya pernah melalui keadaan begini dan saya pun terkejut juga. Tapi memberi pengajaran pada saya bahawa emosi dan nutrisi ibu paling penting dalam memastikan susu badan terhasil dengan jayanya, di samping konsep suppy and demand. Kalau tidak, tak berhasil juga.



Syukur. Syukur banyak-banyak ye ibu yang susu badan banyak tanpa perlu bantuan apa-apa makanan. Alhamdulillah. Itu yang terbaik. Maksudnya ibu happy, makan cukup dan seimbang, cukup rehat, tiada penyakit yang boleh mengganggu proses penyusuan.

Tapi... ada ibu yang tidak dikurniakan nikmat begitu oleh Allah. Rezeki masing-masing, kan. Fitrah kerja yang menuntut komitmen tinggi, emosi terganggu, makan tak menentu atau masalah-masalah penyusuan yang lain (tapi bukan sengaja tak mahu menyusu ya). Bayangkan betapa ibu begini terpaksa pastikan anak cukup susu walau apa sekalipun. Dan jalannya dengan berikhtiar menambahkan zat dalam badan dan mengawal emosi supaya tenang dan happy - untuk teruskan penyusuan. Di sinilah bermulanya pencarian alternatif untuk tingkatkan susu.

Sebelum mencuba apa-apa, fikirkan ini - produk tersebut bukan untuk tambahkan susu, tetapi bantu ibu lebih sihat maka susu akan lebih banyak terhasil. Badan yang sihat dan cukup zat yang mampu tingkatkan susu badan. Bukan sebab produk tersebut. Ia hanya membantu ibu mendapat zat yang cukup dan lengkap supaya susu badan mampu dihasilkan mengikut keperluan anak.

2 tahun. Ada yang rasa sekejap, ada yang rasa lama. Dan sepanjang tempoh itu, ibu perlu sangat tabah dan kuat. Tuntutan ibu menyusu yang bekerjaya juga amat besar. Tapi, ramai yang mampu melaluinya dan berjaya. Mohon Allah mudahkan proses ini - untuk kelangsungan anak sepanjang hidupnya. Banyak pahala ibu. Banyak juga pahala ayah yang bantu dan sokong ibu tadi. Semoga anak tu nanti dah besar, tak lupa mendoakan ibu ayahnya.

Memang tak dapat tidak, mesti nak bandingkan diri dengan orang lain bukan. Susu dia banyak tanpa makan apa-apa makanan tambahan pun. Si dia ni, makan macam-macam tapi susu tak cukup juga. Di situ pun boleh stres. Bila stres, lagi lah susu kurang :(

Kurangkan membanding. Keadaan kesihatan atau tubuh setiap orang tidak sama. Keperluan anak masing-masing juga tak sama. Susu dia banyak, rezeki Allah pada dia. Alhamdulillah. Rezeki kita mungkin berbeza. Tapi jangan sampai kita putus asa. Allah Maha Kuasa.

Saya pernah rasa keadaan yang mana tanpa dan dengan makanan tambahan, susu badan bertambah; juga keadaan yang mana ambil makanan tambahan tetapi tetap merudum. Bukan salah makanan tambahan, salah sendiri. Emosi tak terkawal, makan tak jaga, makan makanan tambahan tak konsisten. Jadi, bukan salah apa atau siapa - diri sendiri. Itu hanya MEMBANTU melancarkan proses sahaja.

Jika anda mampu ada susu badan yang banyak tanpa ambil makanan tambahan, alhamdulillah. Jangan pandang serong ibu yang ambil makanan tambahan untuk tujuan itu. Kita tak tahu keadaan kesihatan dia atau kita di masa akan datang (bukan minta jadi masalah). Cuma masing-masing tetap kena bersyukur masih ada niat nak teruskan penyusuan.

Walau apapun kaedah yang anda pilih, semuanya untuk kebaikan anak, kan. Tahniah untuk semua ibu yang menyusu!

Saya suka berkongsi pengalaman penyusuan. Sebab saya akan dapat pelbagai pengalaman yang berbeza.

Kalau anda nak kongsi dengan saya, boleh PM/ Whatsapp di 019-4603094 atau drop email di hifzaila.hafni@gmail.com.


Double Promo Disember 2014 - Vitamin E dan C

Pagi ni, kemain semangat menunggu apa promo untuk Disember. Lama jugak menunggu, menjelang tengahari baru confirm. Vitamin mana yang promo bulan ni?

Vita-E Complex DAN Sustained Release Vita-C Plus!

Ye, double promo :D

Khas untuk mereka yang nak cantikkan kulit sebab kedua-duanya ini berfungsi dalam penjagaan kulit. Meh tengok sikit apa manfaat mereka berdua ni:

Vita-E Complex



> Untuk kurangkan jerawat pada kulit, resdung, ekzema dan kulit kusam
> Membantu meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita
> Mempercepat proses penyembuhan luka
> Melambatkan proses penuaan
> Bantu hilangkan parut / stretch marks pada ibu lepas bersalin
> Sesuai untuk ibu berpantang
> Mengurangkan risiko sakit jantung
> Sejenis anti-oksidan dan menghalang kerosakan sel yang disebabkan oleh radikal bebas

Harga sebotol: RM149.00 (120 kapsul)

Sustained Release Vita-C Plus



> Bantu kulit lebih sihat dan cerah
> Kurangkan jerawat, kulit bermasalah, resdung (alahan)
> Mengatasi nafas berbau
> Mengurangkan batuk, ulser, hidung berdarah
> Mengurangkan masalah tonsil
> Penting untuk pesakit gout dan batu karang

Harga sebotol: RM92.50 (180 tablet)



Kedua-duanya ada promosi dalam bulan ini:

Promo A: Beli 6 percuma 1

DAN

Promo B: Beli 2 (twin pack) dapat diskaun 5%

Untuk lebih penjimatan, hubungi:

Zaila Hafni
ID 1105265
019 460 3094








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...